sarrahh96

Alla inlägg under december 2011

Av Sara - 26 december 2011 02:27

Heej alla!!


Jag kan int sova p.g.a att de blåser as mycke ute och de hörs in 


Men kan skriva lite om en övning jag hade tänkt att göra när jag kan börjar rida i paddocken


   Uppvärmning: Trava över travbommarna på volten, gör de några gånger i båda varven. Trava rätt upp över dom 4 travbommarna rid varannat varv till höger och varannat varv till vänster några gånger. Hoppa dom hindrena på lång sidan, sedan ner till trav och trava över bommarna på volten.


Bana: Trava över bommarna på volten, rid utanför och fatta galopp. Hoppa hindret snett igenom gör en volt runt konan sendan upp på de andra snett igenom hindret. Trava rätt upp över dom 4 travbommarna, gör skänkel vikning fatta galopp hoppa dom 2 räckerna på lång sidan. Sakta ner till trav, trava bommarna på volten, fatta galopp hoppa dom hindrena på lång sidan.


KRAM SARA  

Av Sara - 26 december 2011 00:12

Godnatt alla söta!


KRAM SARA  

Av Sara - 25 december 2011 21:41


Fölåt att de e mörkt

Av Sara - 25 december 2011 17:57

 

Januari

Jag rider fortfarande på Apalle Gård. Sen så hände det int så mycke


 

Februari


Det hände typ inget den här månaden heller mer än att har gått på Vänsterängen i ca 1.5år


Mars

Jag & syrran åkte & provred två hästar. Erica provred en Poitevin häst(den är utrotningshotad) och jag fick provrida en 4årig Islandshäst. Men de blev inget mer me dom, jag är ingen skogsmulle som rider runt i skogen.   (Bilden är tagen ifrån Google)


April

Den 14 april åkte vi och prov red Mysan. Hehe jag ramlade av då första gången jag red henne. Vi fasna för henne och började rida henne torsdagar och söndagar. Jag red henne och jag red på Apalle oxå.. Lite senare så hoppade jag Mysan för första gången


Maj

Kurt vart avlivad för 2år sen. Min lilla Ludde vart avlivad för 1år sen sen hände de int så mycke mer än att den månaden var den svåraste av dom alla. Erica tävlade i dressyr med Mysan.

 


Juni

Red Mysan... Jag hade slutat 7:an.Jag, mamma & Erica skulle ut och tälta


Juli

Jag slutade på Apalle och började rida Mysan mer. Sotis(min kanin) åkte till en kompis till mamma. Jag & mamma åkte och kollade på hundvalp . Vi testade ett nytt bett på Mysan som hon svarade jätte bra på. Jag och Erica vart ut skällda för ingeting. Jag, syrran & en kompis startade en blogg som togs bort inom kort..


Augusti

Jag fyllde 15år. Red ganska mycke på Mysan p.g.a att Tezzan ägaren opererade sig. Jag fick en ny mobil Xpedia Mini Pro.


September

Mysan flyttade till ett annat stall. Vi började träna ordentligt med hoppningen och dressyren. Vi började träna inför tävling.


Oktober

Vi kom ut på våran första hopptävnling där de gick bra 4fel på 60cm & rosett på 70

Det här är filmen på 70

November

Det hände int så mycke. Jag och Mysan hoppade 1m.. Slutet av månaden så fick jag rida mycke dressyr p.g.a av att man int kunde rida i paddocken  


December

Har firat jul med mamma. Sen har jag bara slappat



KRAM SARA

Av Sara - 25 december 2011 17:43

Heej bloggen!!


Har int gjort så mycke idag.. Är lite trött eftersom att jag somna kl 03.30 i morse..

 Vid 10.45 åkte vi till Mysan hon var så fin gjorde lite dressyrövningar.

Först var hon studdsig när jag skulle flytta henne för skänkeln men sen började hon att lugna ner sig och gick jätte fint.

Hon började även att söka sig neråt .. Efter ridningen var de bara in och mocka & fixa lite i stallet..

När vi kom kom hem åt vi lite jul mat (ÄR SÅ JÄÄVLA TRÖTT PÅ JUL MAT!!  ) efter de somna jag i soffan & vaknade upp lite senare typ 2 timmar sov jag  tror jag. Sen har jag bara kollat på TV:n, vid 16.30 åkte vi till MAX & åt middag (ASSO JAG VILLE INT ÄTA MER JUL MAT)såå nu nu mår jag så himla lilla att jag vill bara spy upp allt jag har ätit typ.

Imorn blir de Mysan igen Erica ska nog rida annars får jag göra de, det kanske kommer bilde om jag har tid att fota & om Erica vill bli fotad  


LOVE SARA    

Av Sara - 25 december 2011 00:27

 

Heej bloggen! Som rubiken säger så har jag lite svåt att sova just nu.. Så jag tänkte skriva lite om nårga filmer som jag har sett under den tiden jag har vart vaken. Jag tänker skriva av de som står på baksidan av fodralet(stavning)


Wild Child

16-åriga Poppy Moore (Emma Roberts) är en självupptagen & otäck rik överklasstjej från LA. Efter att en fest spårat ut, får hennes pappa nog & skickar henne till en internatskola i England för att få ordning på henne. Poppy längtar tillbaka till friheten men när hongör allt i sin makt för att bli relegerad, ställs den armerikanska prinsessan inför en värdig motståndare: engelska flickor & lärare som inte tolererar hennes bortskämda sätt.


Poppy inser till slut att hennes dåliga beteende inte kommer att leda någonvart, så tillsammans med sina nya vänner & rumskamrater planerar hon en ny flyktplan. Men snart börjar hon undra om det inte kan vara värt att stanna trots allt....


Emma Roberts - Poppy Moore

Alex Pettyfer - Freddie Kingsley

Natasha Richardson -  Mrs. Kingsley

Georgia King - Harriet Bentley

Aidan Quinn - Gerry Moore

Kimberley Nixon - Kate

Linzey Cocker - Josie

Juno Temple - Jennifer "Drippy" Logan

Sophie Wu - Camilla "Kiki"

Shirley Henderson - Matron

Jason Watkins - Mr. Nellist



Princess Of Thieves


Det har gått 18år sedan Robin Hood härjade som värst i Sherwoodskogen tog från de rika & gav till de fattiga. De senaste 5åren har han vart på korståg med Richard Lejonhjärta. Hemma väntar hans dotter Gwyn( Keira Kinghtley). en tuff & framåt ung tjej som föjlt i faderns fotspår. För henne är varje dag ett äventyr & alla skurkar värda att råna. Snart blir emellertid hennes liv betydligt tuffare. Hon tänker inte bara hjälpa Richard Lejonhjärtas son Philip att bli Englands nya kung. Hon måste också rädda sin far när han sätts i fängelse av den elake Sheriffen i Norttingham(Malcolm McCoowell)


Keira Knightley - Gwyn

Malcolm McDowell - Sheriffen av Nottingham

Stuart Wilson - Robin Hood

Roger Ashton-Griffiths - Broder Tuck

Jonathan Hyde - Prins John

Stephen Moyer - Prins Filip


Dom filmerna har jag kollat på & film nr2 tycker jag är jätte bra :D



KRAM SARA  




..

Av Sara - 24 december 2011 21:12

Heej bloggen!


Har int gjort så jätte mycke idag har mest chillat framför TV:n... De är de ända jag har gjort idag ganska tråkigt jag vet menmen  .. De jag fick i julklapp var ett jätte fint halsband av mamma  , men de kommer mer tror jag jag har int fått något av mormor än, men de blir nog när jag kommer till henne.. Vi ska åka dit över Nyårsafton så då kommer jag nog att få något mer  

Men nu ska jag lata mig lite till sen blir de sängen för jag är JÄTTE trött


KRAM SARA  

Av Sara - 24 december 2011 00:02

Godnatt bloggen!


Hade bara tänkt att skriva GOD JUL och jag hoppas att ni får en bra dag!!!!

Presentation


Heej alla!
Släng in en kommentar:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker du om bloggen
 JÄTTE bra
 Bra
 Mindre bra
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards