sarrahh96

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Sara - 18 februari 2012 23:03

Hejsan jag heter Kajsa och har fått chansen att gästblogga på denna goa bloggen.

http://kajsaochtuva.blogg.se



Jag  heter Kajsa och är 13 år, fyller 14 år i år. Mitt största intresse är  hästar och jag har just nu en egen häst som heter Niara, som är ett   D-ponnysto på 8 (snart 9 år). Hon är fux och en väldigt speciell häst.   Hon älskar att hoppa och är oftast väldigt go. Vi har utvecklats   jättemycket, jag har haft Niara sedan i Maj 2011. Vi har tävlat upp till  LC med godkända resultat och vi har tagit en 2:a placering i LD+5. Vi  satsar på att deb. LB detta året och jag hoppas att det är ett mål vi   kommer att uppnå. Hon har varit skadad ett tag i höstas, en liten hovböld bara men nu är vi snart tillbaka på tävlingsbanorna och hoppas att vi kommer att få ett bra tävlingsår 2012!:)
           


Innan  jag hade Niara så hade jag en B-ponny som hette Rambo, han var svart   och 22 år när jag fick honom 23 år när jag lämnade ifrån mig honom..   Kämpade otroligt mycket med honom vilket gav resultat. Jag fick honom   när jag var 12 år och hade honom tills jag var 13, han var inte min utan  mina grannars men jag hade honom på foder.. men när jag fick Niara så  fick jag inte rida honom mer, eftersom att han skulle hålla en annan   häst sällskap på betet. Jag trodde att jag kanske kunde få rida honom   lite på hösten trots Niara. Men i Augusti 2011 så fick han tarmvred..   han gick inte att rädda.. jag fick reda på det 10 minuter innan.. jag   trodde att jag skulle dö. Att säga hej då till honom var det värsta jag  har gjort.. i hela mitt liv. Var hemma från skolan en dag. Grät hela   tiden.. fick dunkande huvudvärk så mycket jag grät och åt in på över ett  dygn. Allt kändes hopplöst.
           
Det här med Rambo gör fortfarande  ont att tänka på, min fina ponny.. som jag tog hand om varenda dag..   mockade åt.. red. borstade.. kelade. Han var verkligen min, ingen annan  brydde sig så mycket. Jag är sjukt stolt över våran utveckling för aa   både han och jag utvecklades otroligt.. Rambo är den som alltid kommer ha en speciell plats hos mig. Ingen tävlingsponny men ändå en jag älskar mest av allt.. han och jag hörde ihop, på ett speciellt sätt. Vårat band till varandra var helt otroligt. Vi hade väldigt många kämpiga stunder men våra minnen är de allra bästa och han är det bästa jag någonsin haft. Min första ponny som jag ALDRIG kommer glömma. Gör så ont att veta att han inte finns mer hos mig. Men jag vet att han är runt mig hela tiden, han vakar över mig som en ängel, för det är just vad han är för mig, min egna lilla ängel






 
Hade kunnat skriva sjukt mycket mer om mina ponnysar men ja.
Jag själv då.. Kajsa. Är en ganska glad tjej har precis bytat skola till en som jag trivs jättebra på till skillnad
från min förra. Jag driver bloggen:

http://kajsaochtuva.blogg.se

tillsammans med min syster som jag hoppas att ni vill kolla och läsa.


Kramar från mig..
 



Kajsa! :)



Rambo:

Niara:

Av Sara - 18 februari 2012 22:35

Heej bloggen!

Har int gjort så jätte mycke idag vaknade kl 14.00 typ jag vet jag sover ganska mycke när de int är skola men aa dom planer som jag la upp igår gick åt skogen har int gjort ett skit av dom.. Tittar just nu på film som Whitney Houston är med i.. Som ni kanske redan har hört så har Whitney Houston lämnat oss. Hon var bara två år yngre än Micheal Jackson när han dog.. Japp imorn har jag andra planer, som sagt kom ingen nu och fråga ngt på frågestunden!!!


KRAM SARA

 

Av Sara - 18 februari 2012 21:32

hej hej!
jag heter julia och har fått äran att gästblogga här hos sara!
Vi går i samma skola fast hon går i klassen under mig :)
vi träffades på ett ridläger för ett antal år sedan, vi stod och mockade och börja prata!
Lite om mig, jag heter Julia som sagt och är 15 snart 16 år snart ! Jag rider, sjunger och
spelar fotboll!
Ridningen är hur rolig som helst det är det bästa i veckan liksom!
Jag älskar alla hästar på stallet!
Sara är en underbar tjej och hennes blogg äger!!

här är min blogg föresten om ni tycker jag verkar som en intressant person !
http://portlouis.devote.se/

kramar julia!

Av Sara - 18 februari 2012 19:12

Heej bloggen!!

Vill bara tacka all er som läser min blogg.. Även om de int är så mycke inlägga och int så himla intressanta så tycker jag att de är jätte gulligt att ni läser bloggen :)

En fråga: Varför läser du just min blogg?


KRAM SARA

Av Sara - 18 februari 2012 00:10

Godkväll bloggen!

Jag hade nu tänkt att gå och sova, men så måste jag ju lägga till en liten uppdatering


Planer inför idag:

  • Städa rummet
  • Gå ut med hunden
  • Blogga såklart
  • Kanske gör en blid elr så
  • Fota lite ute

Det var nog allt jag ska göra idag


 

Godnatt

KRAM SARA 

Presentation


Heej alla!
Släng in en kommentar:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker du om bloggen
 JÄTTE bra
 Bra
 Mindre bra
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards