sarrahh96

Alla inlägg under februari 2012

Av Sara - 3 februari 2012 20:16

Asso kan man int bara accseptera andra för den man är!! Om man int kan göra de så ör man int en sann vän.. Om ens kille lägger sig i något och bara vill skydda sin tjej så ska man int gå runt och snacka massa skit om en.. De är så himla omoget!!! Men de är bra att man har sanna vänner som ställer upp för en i vått och torrt


Ni BETYDER för mig !! 

Angelica Karlberg

Madde Holmberg

Syrran Ottosson


Ni betyder mycke er kan man komma och prata med om det är ngt :) älskar er!!


KRAM SARA

Av Sara - 3 februari 2012 18:52

Del 1 handlar om Bella och Edwards bröllop och smekmånad. Edward går med på att älska med henne, vilket är Bellas önskan. Hon blir gravid och hon vill behålla barnet. Men Edward vill att hon ska göra abort för att han är rädd om Bellas säkerhet. I sin förtvivlan ringer hon Rosalie för att be om hjälp eftersom hon vet att Rose alltid velat ha barn. De upptäcker till sin förtvivlan att det inte är ett vanligt barn. Och sedan kommer del 2.

Del 2 Jacobs perspektiv. Jacob flyr sin flock då han får reda på att de tänker mörda familjen Cullen och Bella, flocken tror nämligen att det barn som Bella bär på är för farligt och vill därför inte låta det leva. Han varnar familjen Cullen och stannar hos dem för att ge skydd tillsammans med Leah och Seth. Han försöker också övertyga Bella att inte ha kvar barnet men lyckas inte så bra. Bella håller långsamt på att tyna bort, fenomenet i hennes kropp gör att hon inte kan ta till sig vanlig mat och fostret växer så fort och är så starkt att hennes kropp inte klarar av det. Jacob kommer av misstag på idén som kanske kan rädda Bella från att dö, hon måste dricka blod. Blodet stärker Bella och barnet. När Bella en dag ska böja sig framåt och ta upp muggen med blod hon spillt ut hörs ett fasansfullt ljud. Moderkakan hade lossnat. Ben efter ben bryts i hennes kropp när barnet kämpar mot syrebristen. Bella förlorar medvetandet men förstår att hennes barn kommer att dö. Hon skriker åt Edward att han ska ta ut barnet och han lyder, men innan han fått ut barnet bryter det hennes ryggrad. Jacob tvingar Bellas hjärta att fortsätta slå medan Edward förlöser barnet. Barnet döps till Renesmee Carlie (efter Renée, Esme, Carlisle och Charlie). Bellas kropp ger upp och i sin sista chans att rädda henne trycker Edward in en giftinjektion med sitt eget gift rakt in i Bellas hjärta. När Jacob ger upp hoppet om att Bella ska överleva störtar han ut ur rummet och flyr ut, men på nedervåningen stöter han på Rosalie med Renesmee i famnen och präglas direkt på den lilla flickan. Och sedan kommer del 3.

Del 3 Sista delen, Bellas perspektiv. Bella är nu vampyr och är rädd för att vilja döda sitt eget barn. Men hon får reda på att hon är riktigt ovanlig, för att hon kan, trots att hon är nyfödd, kontrollera sig själv och sin törst efter blod, på samma sätt som äldre vampyrer. Volturi får höra talas om Renesmee och tror att hon är ett odödligt barn vilket är ett allvarligt brott, och bestämmer sig för att slåss mot Cullens. Cullens bestämmer sig för att samla ihop alla sina vänner för att vittna om att Renesmee (som kallas Nessie) är ett barn som växer och lär sig. Alice och Jasper försvinner utan att berätta vart eller varför och familjens mod sjunker. Bella har även en gåva; hon är en sköld, redan innan när hon blev vampyr. Detta innebär att hon kan skydda sina tankar; mot allt psykiskt. Med detta innebär också att t.ex några i Volturi; Aro, Jane, Alec m.fl inte kan påverka henne och Bella kan "dra sin sköld" runt de hon vill; hon kan skydda de hon älskar mot dessa faror ( Jane och Alec har en formidabel gåva; hon kan plåga de hon vill och Alec kan förlamma dom alla bara genom att se på dem) Bella kan inte koma på en gåva som är bättre än den, hon har alltid velat skydda de hon inte älskar, utan bara gillar lite mer än vanligt.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A5_l%C3%A4nge_vi_b%C3%A5da_andas

Rollerna vet ni nog


KRAM SARA


Av Sara - 3 februari 2012 17:46

Heej alla bloggläsare!!!

Idag har man vart i skolan, de var väl sådär fick avbryta idrotten idag så istället fick jag gå till skolsköterskan.. Hon skulle fråga massor av frågor varför jag mår lilla varje idrottslektion m.m Sen har det int hänt så mycke.. Imorn blir de stalltjänst ute på Apalle Gård, de kommer nog att bli kallt. De var svin kallt imorse så jag var tvungen att ta på mig min stalljacka men som tur var har jag int haft den i stallet så länge :) 

Den som vill ha blid elr film kan mejla mig på alroundryttarna@hotmail.com skriv gärna vad hästen heter och vad du själv heter :) Så får du hålla utkik på bloggen... :)


KRAM SARA 

Av Sara - 2 februari 2012 19:58

Av Sara - 2 februari 2012 10:19

Heej bloggen! Är nu i skolan nu och börjar få ont i huvudet igen ska vänta ett tag till och se om de går över annars åker jag hem igen.... Just nu har vi Teknik ganska tråkigt tycker jag och efter de har vi engelska tror jag.. Menmen ska tillbaka till verkligheten igen.... Ses KRAM SARA

Av Sara - 1 februari 2012 13:02

Heeej bloggen!!

Sitter hemma idag igen, har j***vligt ont i mitt huvud... JAg vet int vad som har hänt men iallafall ska till skolan imorn hoppas jag... Sitter och kollar lite på TV och lite på YT och ska snart ut med hunden... Går dagens träning på Mysan kan ni ju se på bloggen :) http://nattstad.se/enkopingsryttarna jag hoppas att ni tycker om att läsa den.. Men japp de har jag gjort idag, vet int än vad jag ska göra mer idag, tror nog att jag ska ut och jogga en stund elr om jag bara går en lång promis med Trizza :/ har lite svårt att bestämma mig.. Jag kommer int att åka ut till Jamba idag eftersom jag är hemma såå jaaapppp... Menmen jag ska iallafall leta efter dagens låt nu... Men vi ses


KRAM SARA 

Presentation


Heej alla!
Släng in en kommentar:)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker du om bloggen
 JÄTTE bra
 Bra
 Mindre bra
 Dålig

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards